Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 50 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Etické principy mentoringu mladistvých jako sociální opory mládeže
Walters, Ester ; Červenková, Denisa (vedoucí práce) ; Zimmermannová, Marie (oponent)
Mentor je v mentoringu pozitivním vzorem a poskytuje vedení, podporu a povzbuzení mladému člověku, který může z mnoha příčin zažívat sociální vyloučení. Vztah mezi mentorem a jeho svěřencem (mentee) trvá minimálně jeden rok a zahrnuje pravidelná setkání nebo aktivity mezi mentorem a svěřencem. Cílem mentoringu mládeže je pomoci mladým lidem rozvíjet dovednosti, sebevědomí a odolnost, které potřebují k překonání překážek, výzev a dosažení resilience a svého plného potenciálu. Tato diplomová práce zkoumá etiku formálního mentoringu. Hlavní cíl práce se soustředí na etické aspekty mentoringu jako formy sociální opory mládeže, která čelí sociálnímu vyloučení. Poukazuje na benefity mentoringu s ohledem na potenciální etická rizika, jakými jsou zejména zneužívání autority a porušování vztahových hranic.
Návrh strategie na zlepšení systému nástupní praxe firmy
Gazurová, Anna ; Kufa, Jan (oponent) ; Mallya, Thaddeus (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou absolventského programu „Středisko nástupní praxe“ ve společnosti TŘINECKÉ ŽELEZÁRNY, a. s. Práce popisuje do jaké míry jsou účastníci nástupní praxe spokojení s její délkou, prací jednotlivých mentorů, se zapojením do řešení konkrétních úloh a následně udává návrhy, co je třeba vylepšit, aby se zvýšila spokojenost účastníků následujícího ročníku tohoto absolventského programu.
Adaptace v preprimárním vzdělávání
Faltová, Nikola ; Urbanová, Eva (vedoucí práce) ; Dostálová, Vladimíra (oponent)
Diplomová práce se zabývá adaptačním procesem nově příchozích učitelů, kteří nastupují do preprimárního vzdělávání. Adaptace by je měla především připravit na pozici učitele, seznámit s kulturou organizace a pomoci zapojit se do nového sociálního prostředí. Teoretická část se zaměřuje na personální činnosti v organizaci, adaptaci, mentoring, adaptační proces nového učitele a také na adaptační plán. Cílem práce je zjistit funkčnost používaného adaptačního plánu v mateřské škole v Praze a zpracování návrhu na změny adaptačního plánu na základě reflexe potřeb v době adaptace učitelů, kteří nastoupili do této mateřské školy. Výzkumné šetření je realizováno dotazníkovým šetřením a rozhovory s učiteli a mentory mateřské školy v Praze. Dotazníkové šetření a rozhovory především zjišťují, co nově příchozí učitelé v době adaptace nejvíce potřebovali, zda byl nově příchozím učitelům stávající adaptační plán nápomocný, co by učitelé chtěli v adaptačním plánu změnit, aby byl více přínosný a odpovídal jejich potřebám v době adaptace a také co by mentoři chtěli v adaptačním plánu změnit, aby byl více efektivní. Všechny tyto poznatky jsou základem pro zpracování návrhu změn ve stávajícím adaptačním plánu. Využití návrhu změn v adaptačním plánu, by mohlo zlepšit průběh adaptace nově příchozích učitelů v mateřské...
Postoj sester na klinických pracovištích ke studentům ošetřovatelství
BOBKOVÁ, Veronika
Postoj sester na klinických pracovištích ke studentům ošetřovatelství je důležitý ke kvalitní výuce na praxi studentů, proto se v této práci budeme tímto tématem zabývat. Důležitá je spokojenost na obou stranách, jak na straně sester, tak na straně studentů při jejich praxi v klinickém prostředí. Proto se snažíme nejčastější problémy ve výzkumu zjistit a najít pro ně řešení či upřesnit představy sester i studentů. Předmětem výzkumu je zjistit, jaký mají sestry na klinických pracovištích postoj ke studentům ošetřovatelství a popsat faktory, které ovlivňují postoj sester na klinických pracovištích ke studentům ošetřovatelství při praxi. Bylo stanoveno pět hypotéz. V diplomové práci byl využit kvantitativní výzkum. K dotazování byly použity nestandardizované dotazníky pro sestry a studenty sestavené na základě prostudovaných zdrojů, zkušeností a znalostí plynoucích z praxe. Dotazníkové šetření u sester probíhalo od 14. 1. 2022 do 11. 3. 2022. U studentů dotazníkové šetření probíhalo také od 14. 1. 2022 a z důvodu horší návratnosti byl výzkum prodloužen do 24. 3. 2022. Z výzkumu vyplývá, že postoj sester na klinických pracovištích ke studentům ošetřovatelství není odlišný v závislosti na délce praxe sester, ani v závislosti na nejvyšším dosaženém vzdělání. Postoj sester na klinických pracovištích ke studentům ošetřovatelství se liší dle pracoviště, na kterém studentova praxe probíhá. Faktory, které ovlivňují postoj sester na klinických pracovištích ke studentům ošetřovatelství se neliší dle klinického pracoviště, ale liší se dle ročníku, v jakém se student nachází.
Spolupráce dobrovolníka, klienta a o.s. Lata - Programy pro ohroženou mládež
Kniha, Michal ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Spolupráce dobrovolníka, klienta a o. s. Lata - Programy pro ohroženou mládež Anotace: Diplomová práce se zabývá problematikou dobrovolnické práce v oblasti programů zaměřených na práci s ohroženými dětmi, mladistvými a mladými dospělými formou "jeden na jednoho". Konkrétně se zaměřuje na fungování mentorského projektu o. s. Lata - Programy pro ohroženou mládež. Věnuje se zejména faktorům, které mohou ovlivňovat vztah dobrovolníka s klientem a organizací. Zaměřuje se především na zapojené dobrovolníky, klade si za cíl popsat způsoby, kterými dobrovolníci svou práci s klientem a organizací vnímají. Výzkumná část práce je zaměřena na analýzu vypovědí konkrétních dobrovolníků a má ambici zachytit a rozkrýt důležité proměnné, které jejich činnost v organizaci ovlivňují. Mapuje, jaká je motivace dobrovolníků, jaké mají cíle, jak vnímají své vztahy s klientem, co jim při vykonávání mentorské role pomáhá a jak vnímají organizaci, pro kterou pracují.
Začínající učitel
Lukášová, Jana ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Hejlová, Helena (oponent)
Ve své diplomové práci na téma "Začínající učitel" se věnuji problematice začínajících učitelů s maximální délkou jejich praxe do tří let od absolvování vysokoškolského studia. Soustředím se na učitele na 1. stupni základní školy. Cílem teoretické části je shromáždit odborné informace, názory, poznatky odborníků na problematiku učitelského povolání obecně. Dále charakterizovat osobnost učitele, jeho dovednosti a kompetence, popsat uvádění začínajícího učitele do praxe a popsat roli uvádějícího učitele. Také zauvažuji nad možnými obavami, nedostatky a potřebami začínajících učitelů. Popíši problematiku hodnocení ve vyučování a sebehodnocení začínajících učitelů. Obsahem praktické části je průzkumné šetření metodou dotazníku. Cílem otázek a následných odpovědí je za prvé: zjistit zda funguje uvádění začínajícího učitele do praxe s připraveným plánem uvádění, za druhé zjistit a zmapovat problémové oblasti, které začínající učitelé pociťují a následně zjistit a pojmenovat jejich potřeby. Stanovila jsem předpoklady, pro které byly podkladem poznatky ze studia odborné literatury a moje několikaletá praxe. Témata předpokladů jsou: příprava na vyučování, fungování uvádějícího učitele a podpora začínajícího učitele kolegy pedagogického sboru. Výsledkem a závěrem mojí práce je potvrzení dobře fungujícího...
Mezifiremní mentoring
Grófová, Martina ; Dvořáková, Miroslava (vedoucí práce) ; Lisnerová, Romana (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice mezifiremního mentoringu, jeho teoretickému vymezení a konkrétnímu využití v praxi určité společnosti. Cílem práce je definovat mezifiremní mentoring, jakožto novou formu firemního vzdělávání, podrobně jej analyzovat a zhodnotit jeho přínos do konkrétní firmy. V teoretické části jsou s pomocí SWOT analýzy nalezeny jeho silné/slabé stránky a možné příležitosti či hrozby. Zhodnocení mezifiremního mentoringu staví na základě rozhovorů s mentory, mentees a v neposlední řadě s nadřízenými jednotlivých mentees. Tyto polostrukturované rozhovory jsou zaměřeny na zjištění silných/slabých stránek a příležitostí/hrozeb mezifiremního mentoringu, čili i praktická část využívá SWOT analýzy. Výstupem práce je závěrečné shrnutí a vlastní návrhy na zlepšení. Výsledky práce mohou pomoci těm firmám, které hledají nové způsoby pro rozvoj svých zaměstnanců, či které váhají se mezifiremního mentoringu zúčastnit. KLÍČOVÁ SLOVA Vzdělávání, rozvoj, mezifiremní, mentoring, mentor, mentee, HR, koordinátor, firemní kultura, etický kodex

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 50 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.